lørdag 29. oktober 2011

Feria 2011 og Halloween

Feria 2011 var rå! Var marked og mange attraksjoner, blant annet radiobiler som jeg og vennene mine tok nesten litt for mye. Jeg har også kjøpt meg klokke og nye solbriller, samtidig som at Botellón om kvelden var stappfull av ungdom, også fra nabolandsbyer. var sånn 1000+ festende ungdommer, mange fra Beas og San Juan.  :P
Fra lørdag til søndag overnattet jeg og mange andre venner i huset til en venninne, så det ble lite soving og mye "tonteria". Jeg opplevde noe av det sykeste jeg har opplevd på lenge, hun ene jenta hadde havnet i en form for transe, i 1 time var hun våken, men ikke våken, det var nesten som om hun var besatt, og du kunne spørre henne om alt, og hun svarte på det (stakkars jente). Hun husket ikke noe av dette etterpå, men hun var i litt dårlig form etter denne hendelsen, men det gikk bra til slutt, har ikke ledd så mye på lang tid, og nå vet jeg blant annet at jeg er "guapo y bueno".

Det var også et spøkelseshus som var arrangert av skoleklassen til Andre, til innsamling til klassetur til Tenerife (Og jeg dro til kalde Aure( Aure er et flott sted, verdt et besøk, men det er Tenerife det er snakk om!), heldige folk!)
- Men det gikk alt for mye penger til Feria 2011...

Det kommer masse nye bilder på Facebook senere, for de som har meg der. Imens får dere glede dere med disse her:





Igår (fredag) dro jeg og noen venner til Huelva og så på "Paranormal Activity 3" (på spansk). Og jeg forsto filmen. Den var ikke like vanskelig å forstå som "Crazy Stupid Love", som jeg så for 2 uker siden. I dette stadiet er det slik at jeg forstår filmen såvidt/mer eller mindre, og jeg lærer mye spansk hver film. Idag skal jeg og Tyskeren (japaneren vet jeg ikke) til Huelva og handle gave til i kveld, og klær for en litt uventet kaldere vinter enn jeg hadde trodd. En venninne er alene hjemme denne kvelden, og det kommer en haug med mennesker, det blir som en bursdagsfeiring, fordi hun har bursdag i morgen. Til dere der hjemme som bekymrer dere over "alene hjemme" greia, så slapp av. Andalusierne er ordentlige folk (tror jeg :P). Men noe som jeg er helt sikker på er at de er: Herlige, GALE og TULLETE(med store bokstaver) men på en herlig måte og skikkelig kul måte; jeg trives å være sammen med dem. :)
Jeg blir også kalt "loco" av spanjolene her nede, fordi jeg er myyye mer utadvent her nede ettersom veldig lite her nede er "kleint", og at spanjolene også er veldig åpne og utadvendte selv. :P

Men nå har jeg ferie fram til onsdag fordi det er Halloween, så dette blir en heftig helg!

Nå er det forresten nå om dagen ganske likt som den norsk sommer, men om kveldene og morgenen er det litt kaldere, og jeg har blitt en skikkelig værpingle: Om morgenen og kvelden står jeg pakket inn i bukser, genser og jakke. Jeg har også blitt forkjølet, fordi rommet mitt er laget av kaldt materiale(laget for spansk sommer) og jeg hadde sovet med et litt for tynt laken. Så jeg gruer meg til jeg kommer hjem til Norge til sommeren -> Jeg kommer til å fryse ihjel!

Men jeg kommer til å blogge hovedsaklig om helgene, ettersom spanjolene her ikke gjør annet enn å studere seg ihjel i ukedagene.

Adios! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar