søndag 30. oktober 2011

Gøy på landet! Med okser!

Heeeeei! :D

Dette er en av de beste dagene -> om ikke den beste jeg har hatt i Spania så langt. Andre og Kohta skulle dra sammen med en haug av folk fra klassen til andre + fler, ut på landet og drive med tyrefekting (uten dreping), og jeg var også interessert, så hvorfor ikke?

Jeg var sinnssykt nervøs dagen før, men jeg angret ikke en dritt.

Jeg sto opp kl 9:30 og gjorde meg klar. Jeg fikk beskjed om å bruke bukse siden det er veldig dumt og farlig med shorts. Den buksen jeg brukte kjøpte jeg i går. Etter at jeg var ferdig i dag var den full av sand og møkk (jeg hadde også greid å kline litt blod fra albuen min...)

Jeg har gjort klar en video, dere kan se den først, og så forklarer jeg senere :D

Her er link til en bedre video, mye bedre video.


http://www.youtube.com/watch?v=i0qIfoeSWh8&feature=share




Men det var utrolig vakkert landskap, Den første oksen var mer for å varme opp: det var mer løping, og ikke like mye med fekting med kapper, men på nummer 2 ble det mer organisert. Det startet med han ene ungdommen som du ser holder på litt ute i videoen, som du ser ble han stanget, og fikk umiddelbart hjelp. Han mannen ved siden av meg instruerte han, men lyden på videoene funket ikke etter at jeg sendte de over til pcen. Det var totalt 4 okser, som holdt på 1 time hver, med pauser imellom hver hvor vi spiste, koste oss og noe spanjolene gjør 24/7: --> synger flamenco, og folkesanger (kultur som står sterkt her i Spania).

Jeg spurte spanjolene hvilken takling som så vondest ut, Hireyuki(en gutt) eller meg. De svarte at min så vondest ut. Er ikke så rart, jeg ble truffet rett over beltestedet, og jeg skrek; OUF! (de tullet mye med det i etterkant :P) og jeg ble dyttet 2 meter bakover, og slo hode og rygg lands bakken. Men jeg var oppe igjen etter 1 sekund, og smertene i hodet var borte etter 3-4 minutter, og det var ikke mye smerte. Så jeg slapp billig unna med et skrubbsår. :P

Men jeg er glad mamma ikke var til stedet, jeg kjenner henne såpass godt at jeg trygt kan si at hun hadde fått sjokk! :P

Men Kohta var helt sinnssyk idag, Han var ikke redd for noe, han tok mange sjanser, og gjorde det forsovet bedre enn meg. Men han ble kastet i bakken 1 gang hvor han bare lo(som de fleste gjorde idag), og så ble han stanget i låret. Etter at han ble stanget i låret ble han litt redd, fordi det gjorde litt vondt. Men som sagt, ingen ble alvorlig skadd, det er sjeldent at folk havner på sykehus av småe okser som dette.

 Det var her vi slappet av, spiste og sang flamenco :D

 Det var ganske mye venting, jeg ble veldig utålmodig til tider.



Dette er mannen som fikk juling, dette er ikke en sport for pingler.


Da drar vi hjem etter en hel dag på landet, med herlige mennesker, okser og kultur.

Det blir nok deilig å sove i natt!

Adios!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar