torsdag 20. oktober 2011

Bursdag og litt i det siste

Hei, nå har jeg fått pcen til å funke igjen!

Huffameg nå er det mye som har skjedd i det siste. Jeg har hatt bursdag, byttet trinn og fag, lært mye spansk og denne helgen er det Feria 2011, som en stor festival med masse attraksjoner og tyrefekting (oksearenaen ligger RETT ved siden av skolen, 10 meter fra klasserommet mitt.)

Men la oss starte med bursdagen min. Jeg var litt trist dagene før av forskjellige årsaker, og også ved tanke på at jeg ikke skulle feire bursdag, fordi jeg ikke hadde fått organisert noe, og ikke visste hvem jeg skulle invitere. Så jeg dro ut med noen venner på bursdagen min (på en søndag) vi var ute i sånn 30-40 minutter og snakket og slappet av, da vi gikk mot huset så ante jeg ingenting, jeg var litt småtrist over at jeg ikke skulle feire bursdagen min. Men da jeg åpnet døren var hele huset fullt av spanjoler som sang "cumpleaños feliz!", det var helt sykt, jeg var rød som en tomat! Det var en fyr som filmet hele greia, men alt på telefonen hans ble plutselig slettet, dette syntes jeg var veldig trist, fordi den videoen illustrerer og viser veldig godt reaksjonen min.
Sorry Mamma, her nede er bursdagskakene mye mer prioritert. Ække no Toro brownies her. ;)



Har ikke fått med alle her, men var dårlig med plass :)

Outsider til venstre :)

Familien var også til stedet! :)


Det ble den beste bursdagen jeg har hatt så langt, spanjolene legger så sinnssykt mye mer i bursdagene, og bruker mye mer tid på gavene. (nå er jeg ganske sikker på at jeg trenger ny koffert til hjemreise)

Litt skole for de få som interesserer seg for det :) :
Jeg har som sagt byttet trinn, fordi jeg følte at det trinnet jeg gikk var feil for meg, jeg hadde flere venner i trinnet under, her får jeg mer hjelp, og jeg er forsovet lykkeligere i den nye klassen min, MEN! Det er faktisk vanskeligere... Jeg tror jeg forklarer dette en annen gang for at ikke dette innlegget skal bli for stort.

Benet mitt har ikke blitt noe særlig bedre, og nå tror jeg det er sånn 3 uker siden, menmen... Kan heldigvis jogge nå, men kan ikke spurte eller dra på fotballtrening. Det er fortsatt 26 grader om kveldene (men har sett på langtidsvarsellet og temperaturene synker bråfort, fikk ønske det var sånn for Norge også, høsten og våren er så sinnsykt ustabil hjemme!) På lørdag tror jeg det er meldt regn, det blir den første dagen min med nedbør på 5 uker, (U mad bro?)

Men denne helgen er det stor festival i Spania( eller kanskje bare Andalusia, idk.) Feria 2011, hvor det er masse markeder, attraksjoner, musikk og oksekultur.Jeg har hørt mye om dette, og jeg har interessante planer for helgen, så dette blir kjempespennende! Hvis det er noen på denne planeten som vet hvordan man feirer, så er det spanjolene!

Hasta luego!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar