onsdag 7. september 2011

3 dager før avreise

Hei :D

Nå er det kun få dager før jeg reiser ned til Spania. Jeg drar lørdag morgen til Barcelona, og så tar jeg fly fra Barcelona til Sevilla hvor min fantastiske vertsfamilie henter meg :)

Jeg har hatt blandet følelser gjennom den siste måndten. Akkurat nå er jeg veldig spent, men også veldig nervøs, det er ikke reisen og familien som uroer meg, men det er skolestart den 15 september. Jeg skal starte på en helt ny skole, med en helt annen kultur og helt annet språk. Jeg må også snakke sammen med rektor (som jeg så når jeg var på konsert i Trigueros) men jeg har ikke hilst på han, og jeg vet ikke om han kan engelsk eller ei, men jeg krysser fingrene for det. Jeg må snakke med han slik at vi kan finne ut hva slags fag jeg skal ha, slik at jeg lærer diverse regler og rutiner osv. Masse styr. Jeg tror vertsmoren blir med meg på det møtet kanskje (hun er lett å forstå, hun har jo hatt 5 andre utvekslingsstudenter som kunne mindre spansk enn meg), men vi får se. :)

Jeg må også sørge for at fagene jeg tar i Spania er ganske likt som fagene i Norge, jeg må se om jeg får 30 timer i uken, jeg må få 3 programfag som varer i 5 timer per uke, og jeg må bestå alle fagene.

Mine foreldre maser over at jeg bare driver dank og latskap for tiden. Det er feil! Jeg har styret og ordnet med pakking, planlegging, handlet skolebøker, avtalt ting med rådgiver, fikset skolepc sett gjennom krav til godkjenning av skolen og masse mer.
For selv om de tror jeg tar det totalt med ro, så driver jeg å pakker og ordner med reisen! :)

I dag ble jeg vekket kl 9, det var helt jævlig! Jeg sa til pappa at jeg ikke fikk sove før kl 3, fordi jeg hadde for mye jeg tenkte på, og at jeg er trøtt som ****. Men det er sikkert like så greit, da slipper jeg å snu døgnet på hodet.

Igår var jeg hos bestemor og bestefar og sa hadet til dem og slikt. Idag var jeg innom skolen for å si siste farvel til elevene der. På fredag skal nok vi spise en siste og bedre middag ute med den nærmeste familien (broren min skal stikke innom da også) . :)

Jeg merker at jeg egentlig er passe lei ferie, og ihvertfall lei av 15 grader og regn. Så nå vil jeg egentlig bare reise ned til 30 grader og sol i Spania :)
 For selv om dere egentlig har litt fint vær i forhold til årstiden, så foretrekker jeg 30 grader og sol ;)
Adios!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar