fredag 16. september 2011

noen gode og noen irriterende og triste nyheter.

Hey folkz!

Idag var første vanlige skoledag. Jeg var veldig alene på starten av denne dagen. Diego var veldig ålreight i dag også. Jeg slo følge med en venninne av Carmen. Men vi snakket ikke så alt for mye, og vi møtte stadig fler folk. Var egentlig litt kleint.

På skolen møtte jeg Diego, og vi gikk inn i klasserommet. Idag møtte jeg mange nye lærere, alle sammen kjempehyggelige og ganske gode. time nummer 2 så hadde jeg engelsk. Jeg hørte ikke ETT ord engelsk! Ved slutten av denne timen fikk vi et ark, hvor det var en tekst. Jeg LO inni meg. Det var ikke en veldig god tekst, men veldig lett, og jeg fant skrivefeil der(ja, JEG fant skrivefeil :p)! Etter timen fikk jeg snakket med henne, og det var ganske greit egentlig, hun forsto meg veldig godt, og jeg fikk mye informasjon. Hun sa også ifra til neste lærer at jeg eksisterte (ja, mange lærere og forsovet en del i klassen visste ikke om meg engang.) Men alt gikk bedre etterhvert. filosofi læreren inkluderte meg, og mange fikk så vite at jeg var der( yay). Ved slutten av dagen fikk jeg mye oppmerksomhet, mange ville snakke med meg, og nå fikk jeg en del nye venner på Tuenti (spanias facebook), mange av dem har jeg også chattet med idag. Ved slutten var det også en jente jeg kom godt overens med, vi hadde mye til felles! Hun er en japaner fanget i en spanjols kropp. Hun var også bestevenninnen til min families tidligere utvekslingsstudent (Ja hun var japaner) Men alt gikk mye bedre etterhvert, jeg har nå greid å slappe av. Men en av grunnene til det er på grunn av timeplanen:

Jo for nå kommer den triste og irriterende delen.
Det er slik at jeg har en veldig kravstor rådgiver. Det er rådgiveren som godkjenner året mitt og han krever blandt annet at jeg har 3 programfag og de må ha nesten samme innhold og vare minimum 5 timer i uken. Jeg har ingen  fag som varer i 5 timer. jeg må også ha 30 timer i uken, det har jeg. Så jeg har innså da på skolen at jeg ikke kan få året godkjent og jeg bestemte meg for å fokusere på spansken og bare ha det godt, og ikke stresse med umulige lekser. Men etter at jeg har snakket med de 2 andre utvekslingstudentene som bor 20 minutter unna så sa hun ene at hennes rådgiver så at hun hadde matte og 3 programfag, og hun har allerede fått det godkjent. Hun andre fikk beskjed om at hun må ha bedre enn 3 i alle fag... Jeg blir irritert! Jeg har også lest blogger av andre som har vært i spania, og jeg blir sjokkert når jeg leser innleggene om deres rådgivere og godkjenning... Så jeg har 1 av 2 alternativer: Jeg kan bytte skole til nesten hva som helst og få året godkjent, men da vil jeg gå på en annen skole enn mine venner. Eller jeg kan gå VG2 om igjen på Lambertseter, og bare drite i skolen i Spania og istedenfor bare kose meg med den spanske kultur.

SÅ NÅ BER JEG DEG: VENNLIGST KOMMENTER HVA DERE SYNTES JEG BØR GJØRE, OG HVIS DERE GÅR PÅ EN SKOLE I OSLO MED EN RÅDGIVER SOM IKKE ER SÅ STRENG, ELLER OM DERE ER ELLER HAR VÆRT UTVEKSLINGSSTUDENT I SPANIA, KOMMENTER.
Jeg hadde vært evig takknemlig, for dette er et viktig valg! :)

Men her har dere noen bilder fra skolen! :)

Diego!
Joda, de ville få frem det de mente.


Litt annerledes enn skolepcene i Norge. En 80-talls pc med Linux. 

Hehe
 

 Men nå er det fredag, det betyr nok en dag med Spansk natteliv!

Adios!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar