onsdag 14. september 2011

Da har jeg internett!

Hei allesammen. Jeg beklager for manglende blogginnlegg, men jeg har ikke hatt internett før nå fordi familien ikke hadde fått ordnet det etter at de flyttet den 1 september.

Men uansett. Alt går bra her i Spania!
Den 10 september(den dagen jeg reiste ned) så reiste jeg med 2 søte og hyggelige jenter, de skulle begge bo i La Palma, som er 20-30 minutter unna med bil. Jeg har fått vite at de har det bra, så det gleder meg. Når jeg ankom Sevilla flyplass møtte jeg vertssøster og vertsmor. Sammen med dem så møtte vi også broren hennes og nevøen hennes, som kjørte oss til Trigueros. :)
Samme kveld, ble jeg med Carmen ut, hvor jeg møtte mange venner av henne, vi dro til en cafe/bar og snakket og slikt, sånn 8 stykk. Det pågikk hele natten nesten. Det er tydeligvis ganske vanlig her, ungdommene er ute om natten(er for varmt om dagen) og sosialiserer seg. Det er sånn 20-30 ungdommer utafor soverommet mitt hver natt, fordi det er en sånn park. Men har forsovet ikke problemer med å sove.'

Spanjolene er veldig sosiale og glade, om kvelden og natten er det mye som skjer, og de er veldig fest glade. Faktisk før jeg ankom Spania var det en stor oksefestival, som de hadde gjort klar flere uker før det startet. Det var blandt annet okseløp, noe som jeg hadde veldig lyst til å se(men det fikk jeg ikke).

Dagen etter dro vi til stranden! Det finnes mye strand her borte, men de pleier å dra til et område hvor det er lite folk(noe som egentlig er greit, det er mye kosligere og stille.
Eldste vertssøster og mannen hennes var også med, 2 kule voksne mennesker! Vi hadde det veldig gøy på stranda, og vi spiste kjempegod mat (tapas). For en hærlig start på reisen! Senere dro jeg å Carmen ut igjen.(om natten) etter vi dro hjem fra stranden var jeg brunere enn hele familien, haha! >_<


 Her har vi hele flokken samlet (- meg)


 Føler meg smart på dette bildet, uvant med så mye lys ^^
 masse god mat!
Titt tei, koselig med skole der hjemme? :D


Jeg har også brukt mye tid til å gjøre ting klart, i dag har jeg vært veldig stressa! Var på skolen idag, og rektoren kan selvsagt ikke engelsk. Det var vanskelig å snakke med ham om skolen, fag og godkjenninger. Men imorgen skal jeg få hjelp av engelsk læreren, som tolk. Så da kan jeg forhåpentligvis få snakket med ham om viktige ting.

Imorgen er det skolestart, så jeg er egentlig veldig spent og nervøs. men i motsetning til skolen i Norge, tar skolen her hensyn til elevene, så vi starter kl halv 1 i morgen. :D

Men uansett, nytt innlegg kommer i morgen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar