torsdag 15. september 2011

Første skoledag

HeiHei

Da var første skoledag unnagjort. Den gikk forsovet bedre enn forventet.
Skolen startet 13:30, men jeg våknet 10:00 og brukte mesteparten av tiden før skolen startet til å grue meg og stresse. Jeg føler meg så heldig at jeg har Carmen, vertsøster. Vi ankom skolen kl 1:15, og det var driiitvarmt. Takket være Carmen slapp jeg å være viggo i 20 min. Jeg møtte noen av vennene hennes som jeg hadde møtt tidligere før skolestart. Hadde Carmen ikke vært der, så hadde jeg antageligvis fulgt med feil gjeng, og jeg hadde ikke hatt Diego til å hjelpe meg. Diego møtte jeg før skolen, han var med oss da vi var ute på bar. Så hvis det ikke var for Carmen og Diego, hadde jeg gått feil vei, og blitt med feil kull >_<. Når vi gikk mot klasserommet hadde alle noen de snakket med, men jeg bare fulgte etter. Da jeg gikk inn i klasserommet følte jeg meg helt lost, men Diego så meg og vinket meg til ham, han hjalp meg mye. For klassen var ikke klar over at jeg var der, eller at jeg var utvekslingstudent. Uansett, denne dagen kunne gått riktig ille!

Læreren var jeg heldig med! Kunne ikke vært heldigere! Jeg tror kontaktlæreren er hun som underviser oss i Spansk-faget. Hun er den første jeg har møtt som kan Engelsk! Og etter den 30 minutters lange timen så snakket jeg med henne, og hun brukte lang tid til å forklare meg fagene(jeg hadde 3 fag hvor jeg kan velge 1 av 2 alternativer) hun var veldig forståelsesfull (føler hun er den eneste som har forstått meg) og vi dro til rektoren og diskuterte. Jeg spurte også om mange viktige ting, og jeg fikk svar. Der og da følte jeg meg lettet. Så jeg sendte en mail til rådgiveren hvor jeg fornøyd presenterte fag og muligheter og alt. Men de som er på utveksling fra Lambertseter VGS vet hvor kravstor han er, og straks jeg fikk svar fra ham så ble jeg stresset og usikker igjen. -.-

Jaja, uansett! Idag hadde min vertssøster sin første dag på sin nye skole.(jeg tror hun skal studere for å bli lærer) Denne skolen ligger i Huelva. Siden hun starter kl 1700, så dro vi alle ned til Huelva. Vi slapp henne av, og så dro vi til byen(meg og vertsforeldrene). Jeg fikk blandt annet shoppet 3 T-skjorter og 1 shorts for 33 Euro!(250 kroner). Det var ikke akkurat H&M klær( det var god kvalitet). Spania er sånn 3 ganger billigere på alt! :D
Senere dro vi til en Café og slappet av. Idag har det vært en utrolig deilig dag! Det har kommet vind fra Atlanterhavet både til Huelva og Trigueros! Que bien! Vertsmor vant 60 Euro i lotto, hun hadde betalt 1 euro for loddet! :D

Jeg har også spist mye god mat idag! ^^

Men man kan vel si at skolen starter imorgen! Håper jeg er mer inkludert da(sto ikke på noen klasseliste).

 Ute å går i Huelva by!
 Jeg tror spanjolene har fått solstikk.. det er 30+ grader ute, og de fleste butikkene minner meg om butikkene i Norge om vinteren.. Med boblejakker, luer, skjerf og ullgensere.
 Nye offentlige benker med emballasjen på. Kanskje Siestaens sin skyld? O.o
 Random Bilde på vei ut av Huelva. Det har vært en herlig sommerdag!

Jeg har egentlig mye mer jeg vil si, men orker ikke skrive mer. Så nytt innlegg kommer nok imorgen.

Snakkes!

1 kommentar:

  1. Awesome blog, and I'm astonished that I can understand what you're saying! So how's your exchange year?

    Greetings from the Netherlands!

    Janne

    SvarSlett